خلق عادت خواندن و نوشتن

برای هر کسی پیش می‌آید که در برهه‌ای از زندگی، حسرت کارهایی را که مورد علاقه‌اش بودند بخورد و به افرادی که در این حوزه موفق بوده‎اند، غبطه بخورد. اگراز این افراد پرسیده شود که چرا علایقشان را دنبال نکرده‌اند، از کمبود وقت و مشغله‌های فروانی که در آن غوطه‌ور هستند را بهانه می‌کنند. اما […]

برای هر کسی پیش می‌آید که در برهه‌ای از زندگی، حسرت کارهایی را که مورد علاقه‌اش بودند بخورد و به افرادی که در این حوزه موفق بوده‎اند، غبطه بخورد.

اگراز این افراد پرسیده شود که چرا علایقشان را دنبال نکرده‌اند، از کمبود وقت و مشغله‌های فروانی که در آن غوطه‌ور هستند را بهانه می‌کنند. اما اگر در احوال آنها دقیق شویم و یا یک شبانه‌روز از چگونگی سپری شدن اوقاتشان را ببینیم، متوجه می‌شویم که میزان بهره مفید آنها از وقت و انرزیشان نسبت به زمانی که از دست داده‌اند، بسیار ناچیز است.

اکثر ما به انجام کارهایی عادت کرده‌ایم که نه تنها سودی ندارند، بلکه میزان زیادی از انرژی ما را هم می‌گیرند و در انتها چیزی عایدمان نمی‌کنند.

اما با استفاده از یک برنامه درست و روش مناسب می‌توان از زمان و انرژی خود بهره درست ببریم.

خلق یک عادت جز کارهای بسیار سختی است که انسان همیشه خود را در انجام آن ناتوان دیده است. ایجاد یک عادت نیازمند صرف انرژی و توان زیادی است که انسانها ترجیح می‌دهند از انجام آن صرف‌نظر کنند تا از منطقه آرامش خود خارج نشوند.‌

در این مقاله درباره چگونگی شکل‌گیری یک عادت صحبت می‌کنیم. از ارزش عادتهای مطالعه و نوشتن و کاربرد آنها حرف می‌زنیم و در ادامه روش موثری برای ایجاد عادت پیشنهاد می‌دهیم که تجربه انجام آن را داشته‌ایم.

 

ارائه فایل به صورت pdf

خلق عادت خواندن و نوشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز